great time with my dorm brother..

as salam..

(AMARAN! POST SANGAT PANJANG!!! yang tidak berminat mendengar dan membaca kisah orang tak payah baca..)

today, i have such a great time.. although it started with some of complication and issues.
today, petanque should be start at 8.00 am.. but, i know, somehow it will start 30 minutes late.. ya! i know it, so, i decide to come late.. janji melayu!..

The Issues

so, aku sampai dalam lebih kurang pukul 815 am.. tapi, datang jer padang petanque, no one! no one! wah wah wah! budak2 nie gila lagi lambat dari aku.. tapi aku rasa tak mungkin la kan.. kosong sangat nie.. than cg shairul datang.. dia pun pelik bebudaknya tak ada.. and than, aku fade up. ku fikirkan nak balik dulu nasib baik bertembung dengan reshima and than melepak la aku dengan reshima dan neerosha kat bilik MPPPU.. than pukul 9.. aku nak pergi bilik air (sebelah bilik MPPPU) .. nasib baik aku keluar... than ternampaklah Fazliatun datang.. yang aku pelikkan , aton nie dah cakap dia tak boleh datang.. tapi datang jugak.. aton says, wan suruh dia datang sekolah sebab cg shairul panggil.. hahaha.. wan takleh nak contact aku sebab aku off phone. hihihh.. than berkumpullah, aku, aton and wan + cg shairul...

rupanya2.. bebudak asrama (pemain2 90% budak asrama) kena pergi ke Masjid Pontian, ada ceramah sempena Israk Mikraj.. dan ada juga sebahagian pemain yang kena masuk dewan, ada program subjek Bahasa Arab, herrmm.. begitu rupanya... patutlah semua budak tak datang padang . macam mana tahu budak2 pergi masjid and dewan? sebab luqman malam tadi dah call wan, bagitahu.. wan pulak call cg shairul tak berangkat! pukul 12 malam memang la tak angkat.. cg shairul pnya excuse ialah phone tertinggal dalam kereta.. than maklumat tak dapat disampaikan.. dua masalah! 1) wan dah tahu benda tu tak boleh nak buat pagi tak datang awal ke sekolah nak bagi  tahu cikgu kat sekolah, dia pun datang lambat jugak.. +++ lagi lambat dari aku.. 2) luqman pun sama, dia tak pergi masjid or dewan tapi dia boleh tidur dalam dorm.. iskh iskh iskh.. terkontang kanting kiteorang... ingatkan dia pun pergi ke masjid. apeda!

than pukul 10 am, cikgu ajak pergi kantin .. makan! cikgu dah tempah makanan untuk urusetia. cg order untuk 8 orang makan, tapi, cg, aku, aton, wan baru 4 orang, than aku rekrut neerosha and reshima tolong habiskan makanan.. so, activity pagi tu ialah mencari mana bebudak hilang and makan! hahahah

than, wan pergi ke asrama, nak amik bola petanque.. rupanya2 luqman tak pergi ke masjid.. mendidih aku! wahhhhhhhhh!!

so, bermain la kami ber4 dulu.. aku main dengan aton.. wan and luqman buat jadual perlawanan.. than, tiba2, wan si penghulu orintasi datang, dari mana dia muncul pun aku tak tahu.. dia kata dari koperasi sebab nak jumpa cikgu nak jadi ahli koperasi. tapi dia ada cakap, budak2 perempuan sekolah nie boleh tahan eik? hemm.. dah tahu dah nie mesti pergi koop sebab nak usha budak koop.. dah tahu dah.. tengok dari air muka dia pun tahu.. dia pun tidak menidakkan apa yang aku cakap.. ahhahaha kantoi!

than, pukul 12 , kami ber4 nak balik dulu.. tapi sebelum tu. makanan yang cikgu dah tempah untuk urusetia kena bawak balik dulu.. ada 8.. cg and aton amik 1, than, aku, wan, and luqman amik 2.. hahahah.. balik rumah, mak aku tak payah masak.. banyak lauk.. lauk masa sarapan pun aku tapau bawak balik.. mewah gila sarapan dia, lontong, rendang daging, ayam kari, sayur goreng, kuih muih, serunding..

The Fun

datang balik sekolah around 130 pm ++ .., budak2 dah ada kat situ.. luqman pun dah ada kat situ.. lega la aku.. huhuuu.. sebelum game start.. aku main baling2 dulu.. dah lama tak main.. buang gian sekejap.. aku main dengan budak2 nie.. hari nie kat padang tu aku sorang jer perempuan.. hermm takpe.. dah biasa dah.. so aku main la dengan budak2 taraf adik aku tu.. hahhaha.. seronok gila.. happy2 jer semua orang..

dah penat lawan tu.. siapa yang tak ada game.. diorang duduk dengan aku.. wawawa.. berbual macam kakak dengan adik..padahal baru kenal semalam.. iskh.. aku memang suka la kalau adik2 nie panggil aku 'kak ika'.. huhuu.. rapat gitu.. ketawa-ketawa... dah lama aku tak ketawa macam tu.. terima kasih ye adik2.. hilang stress akak.. hahahah poyo nyer ayat aku... sekali ajak berbual 5 6 orang.. berbual pasal stpm.. spm.. subjek.. petanque.. bila game daeah.. bual pasal aku kena belanja McD.. pasal adik aku imran.. oleh kerana adik2 tu form1 and form2.. so, diaorang kenal lah imran.. hahaha.. seorang jer yang tak ingat.. nama dia taiko(nama glamor).. dia yang antara paling banyak berbual dengan aku... huhuhu.. kiranya adik aku imran nie popular gak kan? hahah

tadi masa dah separuh akhir.. ramai budak yang dah balik tapi yang balik tu ramainya yang aku tak rapat.. so yang tinggal adik2 yang rapat dengan aku la.. ramai sangat bebudaknya aku cuba la hafal nama diorang.. sayang la kalau kenal tapi tak tahu nama...

aiman, fitri, waey, acai, shah, azwan, zizi, hafiz, zizi, syahir, dick,  dll..

hahah.. best gila tengok diorang lawan.. kumpulan yang dapat no2 boleh dapat no1 tapi dia salah faham sikit pasal markah dia than dia terbuat silap.. melepas nak jadik juara.. hahaha.. mengadu kat aku.. manja betul budak yang seorang tu.. hahahah tak padan dengan muka handsome (kening+bulu mata) hahahhaa


tapi yang penting.. aku have fun today., thanks to my dorm brother (adik2 asrama).. uwahh sayang korang..

sabtu/16 Jun 2012/ 8.00 pm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...