fiuhhh... tiup ballon

Assalammualaikum..

16 mei? bermakna tak tarikh nie pada kamu semua..? pada yang memegang title "teacher" memang bermakna la kan.. ada ke cikgu yang tak suka Hari Guru?

ok! seperti biasa., MPPPU adalah antara kaki dan tangan yang menjayakan Sambutan Hari Guru di sekolah aku., < aku bangga jadi MPPPU > memang penat, aku rasa inilah program yang paling memenatkan yang pernah kami handle.. ieye ke?

hari isnin dan selasa aku exam dan juga hampir semua MPPPU pun exam.. than hari rabu nyer dah sambutan.. betapa kelam and kabutnya kami membuat persediaan.. hari selasa! kami balik pukul 7 (4 orang je, aku, reshima, neerosha and khairunnadirah + cg aida and cg hanafiah) ! 7 malam! ohh hhhoooo.. balik rumah memang lempoh terus... tapi balik pukul 7 itupun masih belum siap lagi kemas dewannya. aku pun tak tak tahu apa yang lama sangat nak kemas dewan tu.. maybe sebab nak tiup ballon 500 pcs tu yang take time. < tapi ballon2 tu tak nampak mcm 500 pcs pon >

than maybe lagi yang melambatkan kerja kami petang itu ialah penuhnya dewan dengan budak2 yang rehearsal nak buat persembahan. memang tak jalan kerja yang aku nak buat bila tengok bebudak berlari berkejaran dalam dewan! than lagi dengan pokok ballon nyer lagi yang asyik nak tumbang.., tunggu azwan datang bawak parang tak datang2 .. nak touchup pokok pon terbantut

esoknya pada hari sambutan. aku dengan reshima datang seawal 6.15 pagi untuk siapkan kerja2 yang tak siap.. ehhee.. hujan lebat! aku dengan resh basah lencun ! tapi resh untung sebab dia bawak baju spare part .. aku sampai ke balik tak kering bajunya.. bau masam!!!! ok .. dari rumah aku bawak kain ela, 4 meter aku rasa.. than kain tu aku gantung di atas pentas.. lepas tu aku letak ballon dalam kantung kain tu.. huhuu.. waktu pengetua cakap je ".. dengan ini saya merasmikan majlis sambutan...bla bla bla.." tali akan dipotong and than ballon akan jatuh.. success..!! aku bila dengar je pengetua cakap rasmi.. aku letupkan ballon banyak2... hahahha... letup!! letup! letup!! hahahaa .. lepas tu baling sekali kain2 perca yang dipotong kecik2.. huuuhhuu..

lepas dah majlis perasmian.. budak2 pergi rehat.. than, cikgu2 pula sesi bergambar..

lepas tu.. start 10.30 pagi baru bahagian persembahan... ta daa... bahagian tu.. yang busy ialah khairunnadirah dengan neerosha.. mereka yang handle bahagian persembahan.. aku? aku dengan dashi dan 2 orang budak lagi tukang tukang tiup ballon air dari atas pentas.. time bebudak buat persembahan.. kami berempat akan tiup ballon.. sebenarnya rancangan nak tiup ballon ni ada tapi cancel sebab tak ada pistol ballon.. tapi last minit dashi bawak la pulak.. ehhehehee.. ape lagi main tiup2 ballon la kami.. heheheh.. tiap2 persembahan pulak tu.. penat kami meniup.. tak ada kata2 penghargaan pon.. cehh cehh cehhh

tapi dengar orang puji cantik.. ohhooo.. tak terasa penat. thanks ye dashi!

tapi yang paling aku tabik mestilah dia punya MC.. pandai mereka ber 6 handle majlis..kagum2.. aku pun tak le nak jadi MC spontan macam kamu ber 6!

than to khai and neero.. sebab korang majlis success.. dan juga tenaga2 kerja yang lain.. eh! ya, resh! you too.. to azwan.. walaupun lambat bawak barang.. tapi thanks too.. ermm.. to MPPPU..  walaupun korang cabut and ada yang tak tahu tugas jugak.. tak pe.. yang cabut tak kemas dewan lepas balik tu yang aku hangin.. kan dah dibilang stay! stay! tak pe.. dah lepas..

thanks to cikgu2 yang bertungkus lumus nak sambut sambutan untuk diri sendiri.. thanks cg.. cg hanafiah, cg aida, cg azahar..

bebudak kelas dahlia jugak.. walaupun kecik jer banner yang korang buat.. takpe.. berterima kasih jugak.. dan bebudak asrama yang tolong kemas dewan pada waktu malam.. thanks so much.. sebab korang dah tolong kemas.. aku and resh ada masa nak gantung ballon.. thanks ya.. ermmm to budak2 persembahan jugak.. huuiii

ok dah.. sampai sini..

17 Mei 2012 / 6.10 petang / khamis



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...