adat hidup menyusahkan orang

  orang beri salam kena jawab, wajib!
wey korang.. setuju tak kalau aku cakap yang kita hidup memang ada menyusahkan orang lain?
nak tak nak mesti korang kena setuju pun kan .. kalau korang dengan bangga nyer cakap yang korang tak pernah menyusahkan orang lain nanti kelak mesti ada jugakk..
~tak caye?~
korang nanti kalau dah meninggal .. sape yang gali kubur korang? orang lain la kan .. korang takkan gali dengan sendirinyer dan kubur tu pun tak kan  tergali sendiri..tak ke tu menyusahkan?
~fardhu kifayah sebenarnyer tu~ hahaha


Kita hidup memang ada menyusahkan orang ... tapi jangan selalu buat macam tu .. 
adat hidup nama nyer


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...