kami .. Maka Kami..

As Salam

~teks rukun negara~

Maka kami
rakyat Malaysia
berikrar
akan menumpukan
seluruh tenaga dan usaha kami
untuk mencapai cita-cita tersebut
berdasarkan atas prisip-prinsip yang berikut

kepercayaan kepada Tuhan
kesetiaan kepada raja dan negara
kehuluran perlembagaan
kedaulatan undang-undang
kesopanan dan kesusilaan

hari ini ialah hari jumaat 9 sept 2011.. aku baru je nak masuk kelas lepas itu kena keluar balik..
seterusnya satu hari langsung tak masuk kelas.. hahah.. tak belajar guek..

hari ini aku, din, nero and juan kena pergi rehearsal sambutan hari malaysia kat padang mini pontian..
hahah.. terkejut gila aku tadi... yela kan tiba2 nak kena buat rehearsal..

eh cop..rehearsal ape??
kiteorang kena mewakili penduduk daerah pontian ini untuk baca ikrar rukun negara.. ~ceewwahhh~
special sekolah kluster aku itu yang dapat hantar wakil.. oleh itu kami secara bertuahnya dipilih untuk menggalas tanggungjawab itu.. dan kawan aku si din yang kena jadi ketua pembaca.. memang mantap la.. hahah

iskh..dah la tak prepare apa2..

ehh.. prepare?
buat apa nak prepare kan? siapa yang tak hafal rukun negara kalau umur dah tua macam aku ini memang nak kena sunat kali ke dua ajer.. hahhaha

tadi rehearsal dua kali.. mak oii.. penatnya aku berdiri..

lepas rehearsal yang pertama.. kami diberi waktu rehat.. first aku tak nak makan tapi tengok juan wuan makan macam sedap jer.. terasa nak makan la pulak.. hihii.. tapi lepas masuk jer mee dalam mulut.. mak oii.. pedasnya sambal dia. hahha.. pedas2! pedas2! pedas2!

hahhaa.. gila2 spicy..

terbaikk! tak habis aku makan.. pissttt.. tapi juan tambah dua kali.. kali kedua lagi banyak dari yang pertama.. hahah

habis semua rehearsal kiteorang balik..
kat sekolah aku berempat berlatih lagi .. tapi bukan berlatih bercakap tapi berlatih kawad.. hihii.. seronok..
seronok main2.. hahah..

butiran ::

masa     .::.  7.15 am
tarikh    .::.  11 sept 2011
tempat  .::.  padang mini pontian
acara    .::.  sambutan Hari Malaysia

p/s .::. pakai blezer.. perghh.. gila2 panas nanti.. doakan kami berjaya .. amin
p/s .::. bestnya dapat bersama

jumaat / 9 sept 2011 / 10:08 pm






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...