MPPPU’s Fruits Week..


Memang sesuatu yang memang fun ..

Terima kasih kepada cikgu yang memberikan tugasan ini kepada kami.. 
dan dengan ini kami dapat mengeratkan silaturrahim antara kami..

Cikgu beri task itu pada hari jumaat, kami buat meeting pada hari itu juga iaitu sewaktu waktu kolokium.

~ponteng kolokium~

Juan wuan memang ambil role penting dalam meeting itu. Macam dah macam presiden dah.. (^_^) ~ chua ne~ ~chua nie ka?~

To someone :: i lost in my selection, are u upset with that? Do u also want to work with me as me want to work together with u? And what face that u show to me than?

Hari isnin.., aku, aizuddin, khai, juan wuan and his girlfriend, and also reshima and neerosha, we together go to econsave and maslee to shop for the fruits.., it was a happy time together

~aku baru tahu yang juan wuan couple dengan awek dia itu.., padahal aku dengan awek dia itu sama kelas ~ comel la awek dia~ (^_^)

Masa nak pilih tembikai.., kami memang macam monyet! Main ketuk2 nak dengar bunyi tembikai itu.. hehehehee... mak2 kami cakap, ketuk2 jer.., kalau bunyi dia macam tin kosong memang sedap la buah itu..heheheh..

Lepas itu? Balik.,

Aku and khai stay rumah aizuddin, yang lain2 balik rumah.

Apa aku and khai buat kat rumah din? 
Kiteorang main cucuk2 buah anggur. 1 batang ada 5 biji
Lepas siap main cucuk2.., aku and khai kena balut anggur2 cucuk itu pakai plastik yang balut makanan itu.

Memang tak layak siapkan hidangan pengantin.. tak jadi2 nak balutnya.. last2.., mintak mak aizuddin tolong ajarkan.. heheheheee...

Lepas itu yang segannya itu, family din belanja kiteorang berdua dinner, hehehehe..walaupun hanya bungkus makan kat rumah tapi still dinner la kan.. aku makan mee goreng basah.. ditanya pada aku oleh din..

“ika, ko nak sayur tak?” 
hehehehe..tak nak la...

Mak din yang dengar ketawakan aku, sebab aku pun spesis macam orang dalam rumah dia. Tak suka makan sayur!
Masa tengah makan itu, semua kerja untuk malam itu sudah siap. So kiteorang decide untuk buat template or poster untuk fruits week itu.

Sebenarnya kerja itu untuk mppu yang duduk asrama tapi mereka tak sempat nak buat, so aku, khai and din tolong la buatkan. Memang faster gila kami buat, siap dalam masa lebih kurang 15 minit,

Ye! Mestilah kami pakai komputer!

Guna microsoft power point! 
Cari gambar pun guna gambar dari ‘arts picture’ yang disediakan dalam sistem. Hehheheee,,,
Nak cari gambar nak gambar buah yang cartoon lepas itu mesti ada kaki comel.. hahhaha.. idea khai la itu... tapi cun jugak kami buat..

Memang colourful..,  hehehhe...

Esok pagi, hari selasa, pukul 6 pagi aku and khai sudah ada dirumah din.. tolong potong buah tembikai and buat gula untuk buah anggur,
Aku sekarang sudah profesional dalam hal potong memotong buah! Hhahaha

Juan wuan datang dengan kereta, nak angkut barang tapi masa dia datang belum siap lagi, ada lagi sikit nak siap,
Lepas itu yang haruknya.., polistrine yang juan wuan bawak bocor! Nasib baik la perasan lepas itu nasib baik la family din pun ada polistrine.., 

~memang kesat dahi la.. lega~

Lepas itu.., aku tumpang kereta juan wuan pergi sekolah.

~nak cerita pengalaman pertama datang sekolah terlampau lambat~ Hahhaha..

Khai bonceng din pergi sekolah naik motor. Aku tumpang juan naik kereta. 

~beg sekolah aku putus sebab hari itu aku bawak berapa kilo entah pergi sekolah~

Parking kereta di luar sekolah. Tengok jam pukul 7.10 minit! Memang sudah lambat la.. tak nak kena tahan and dimerit, kiteorang decide nak masuk lepas perhimpunan means nanti tak ada dimerit and tak kena tahan la dengan cikgu

So, kami tunggu diluar sekolah, tempat parking kereta, juan, aku, awek juan, and 3 lagi cina perempuan yang tumpang juan, dan din sekali

Din and khai sebenarnya sudah lepas masuk dalam sekolah tapi din keluar balik sebab nak tolong juan angkat barang. So, dengan dia sekali la masuk lambat.,

Lepas itu kecoh2 budak2 cina itu kata yang sudah ada orang yang nampak kiteorang kat situ. Masa itu sudah pukul 7.45 am...
Masa itu, tapak perhimpunan still belum kosong, teacher miza still ada kat tapak.., tapi kiteorang buat bodoh masuk jer.. hehehhee...

Teacher miza menghadap kearah dewan, (membelakangi kami) dia tengah marah budak2.., 
budak2 yang kena marah and beberapa orang cikgu pulak menghadap kearah kiteorang.. 
kiteorang lalu kat laluan belakang dia, dia langsung tak perasan! 

Hehehehe..tapi budak2 itu nampak kami and beberapa cikgu itu nampak kami. 
Tapi ~kesat dahi la~ memang kiteorang just main jalan jer..langsung tak kena tahan.., maybe sebab cikgu2 itu ingat yang kiteorang nie dari pagar dan tunggu barang sampai di pagar. Sebab masa itu. Juan wuan, aku and din masing2 bawak barang dalam tangan, dan 4 lagi budak cina tolong bawakkan beg.

Lepas jer kawasan bahaya kiteorang terus pecut masuk kelas. 

Hahahahahah

Memang kelakor la masa itu.. hahahha.. boleh tak perasan itu..
Hahahha... berakhir la sudah! Memang serik tak nak buat lagi...
Budak2 cina itu cerita yabg diaorang sudah biasa buat kerja itu.. kat sekolah lama la,,,

Iskh! Budak2 nie...

Tapi best.., sebab pengalaman pertama itu... hahahahahaaa

biasanya semua yang berlakku disekolah aku cerita dengan mak aku.. tapi kali ini for sure aku tak cerita kat mak aku.. hahahahha (^_^)

p/s .::. ssshhhuuhh! jangan bagi tahu siapa-siapa..

selasa / 26 Julai 2011 / 10:28 pm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...