famous in community..


Attention please!!

Siapa kat sini yang ada abang or kakak yang famous and pandai kat sekolah? Sila angkat tangan anda!!!!!! Hahahha...

~bila saya sudah gila~

Ya! Ya! Ya! Saya ada!!

Ada 2 jenis adik sahaja dalam hal ini ( bagi aku la ye..)

Yang pertama ::

si adik itu akan sedaya upaya tak nak orang lain tahu yang si kakak or abang yang famous and pandai itu abang kakak dia.
Dia tak nak apa yang dia buat nanti akan dibandingkan dengan abang or kakak dia itu.
Dan dia tak mahu orang disekeliling dia mengenali dia kerana abang dan kakak dia.
Dia nak cipta brand dia sendiri.
Dikenali kerana dirinya dan bukan kerana abang and kakak dia.
Dan yang paling penting dia tak nak hidupnya dibawah bayang-bayang kakak dan abang dia.
Dia nak orang disekelilingnya bantu dia or bekerjasama dengan dia kerana dia, bukan kerana kenal abang or kakak.
Si adik jenis yang pertama ini, akan menghargai rasa senang kerana dia sudah mengenali erti usaha dan susah semasa sekolah.

Yang kedua :

Si adik akan menggunakan peluang yang ada untuk menjadi famous seperti kakak dan abang dia.
Dia akan menggunakan segala peluang yang ada untuk kebaikannya seperti nak kamcing dengan cikgu or pelajar-pelajar yang senior. Yang dimana akan meningkatkan populariti dengan cepat.
Tapi untuk adik yang kedua ini., kalau dia menggunakan peluang yang ada untuk kemajuan dirinya sendiri, its good! But kalau dia menggunakannya secara terbalik maka akan mendatangkan kesan buruk pada dirinya.
Si adik ini tidak akan mengenali erti usaha dan susah kerana semuanya didapati dengan senang kerana abang or kakak nya.

So! Oleh itu? Aku prefer adik yang pertama ::

Aku akui aku agak dikenali oleh senior aku disekolah kerana abang aku. (cis! Kenapalah famous noh abang aku nie..)
Masa aku mula2 jadi pengawas, ramai kawan2 abang aku yang pengawas, dan kawan2 abang aku itu yang pegang jawatan2 tinggi. So, aku agak boleh get along with them la.. means aku dapat bertugas dengan jayanya. Apa2 hal aku akan mintak pendapat mereka.
Kadang2 aku fikir yang aku ini adik jenis kedua. Betul ke??
Aku nak jadi yang pertama!


p/s .::. Hahahha  tapi sebenarnya aku nak kerja dengan Tay Juan Wuan, the President .. hope that he can be fair between all races.

rabu / 9;00 pm / 27 Julai 2011
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...