Broken English..

As Salam..

can i speak in english?
~yes!
can i speak well in english
~hohooo.. i can't

semalam ada seorang budak cina namanya Lee Zhi...
kami berbual mengenai pemenang pidato PNB yang diraikan di dewan masa itu..

Lee Zhi ini sama geng MPPPU dengan aku.. rambutnya panjang lepas punggung. tapi cantik lurus..

masa becok berbual itu ini..tiba2 boleh pula topik berallih ke arah aku..

dia tanya aku kenapa aku selalu cakap guna bahasa Inggeris dengan student india and china

lepas itu aku pelik

selalu ke aku speaking english?
~iyelah itu kot..

lepas itu dia tanya aku lagi.. dulu aku sekolah mana?

aku jawablah dulu aku sekolah SDAHA..
and than yang tak boleh nak blah itu dia macam terkejut..

lepas itu aku yang terkejut sebab dia terkejut..
kenapa? budak sdaha tak boleh nak speaking english ke?

aku tanya dia, kenapa?
dia pun tak terkata apa-apa.. hahaha..meleweh banyak...
last2 aku yang tukar subject..

hehehe... aku rasa aku just cakap guna bahasa english bila aku berbual dengan neerosha and reshima..
itupun kalau aku terasa yakin nak cakap.. kalau aku tak tahu noun memang aku tak cakap la..
and one more.. aku cakap guna aku punya broken english.. not a good english..

hehhee... tapi terasa bangga juga bila ada orang perasan yang aku guna bahasa english.. oh yeah!

terasa macam taraf sosial aku meningkat (ceh! kenapa aku guna bahasa sejarah nie??)

target aku ialah.. MUET B4..!! oh yeah! walaupun macam tak mungkin.. heheheee

ermm.. tak ada apa2 nak diceritakan lagi...

p/s .::. aku kalah untuk jadi Vice Presiden

sabtu / 30 Oktober 2011 / 11:16 pm


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...