Scolded By The Teacher..

As Salam..

hari ini ialah hari pertama yang buruk untuk sesi persekolahan 2011

ahh.. perit, luluh, bernanah, lebur, cair hati aku hari ini..
semuanya gara-gara aktiviti senaman pagi yang dijalankan tadi..

siapa yang nak buat senaman (yang menggunakan muzik) dengan memakai baju kurung?
kalau pakai baju sukan pun budak2 liat nak buat ..apatah lagi kalau pakai baju kurung..

ketua dengan penolong orientasi kena buat senaman sekali di hadapan budak2..
aku onn jer..( bukan sebab aku suka tapi aku tahu tanggungjawab aku)..
so aku buat sekali dengan facilitator..

tapi malangnya.. ketua orientasi yang tak nak buat..
berdiri tegak macam tiang batu jer..
lepas itu tak pasal2 terus masuk balik dalam barisan budak2..

apa perasaan korang kalau korang ialah the facies?
sure gila you all hangin kan..

~kalau aku pun aku hangin gak~

selepas aktiviti senaman pagi itu..
one of the teacher came up to the stage and called up the leader and me..

we have been scolded..ohh..

for the second times i said :: ahh.. perit, luluh, bernanah, lebur, cair hati aku hari ini..
semuanya gara-gara aktiviti senaman pagi yang dijalankan tadi..

ya! aku tahu..
memang salah aku and ketua sebab tak dapat nak handle budak2 supaya buat senaman itu..
aku tahu salah aku..huhuu..

lepas kena marah dan selepas sesi yang seterusnya...
beberapa kawan2 aku datang pada aku..

hahahha.. bestnya..
macam kena pujuk pun ada jugak..

ada budak2 cina itu.. sekelas and jiran kelas masa form 5
mereka cakap ::
"tak pe la syafiqah.., u dah buat itu senaman tadi ma.. itu kita punya ketua yang tak ada buat,"
"itu teacher yang tak tahu lee..tak pe ma.."

hahahah.. aku gelak2 aje la..

tapi aku tahu jugak..memang salah aku and ketua sebab tak jalankan tugas..
~tapi aku tak tahu apa2 pun..there never tell us~

memang salah kami!

aku pujuk hati aku dengan cakap "memang salah aku tak jalankan tugas dengan baik"

p/s .::. i am just want to keep my name clean at this weird (new school environment to me) school..

selasa / 10 Mei 2011 / 4 pm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...