first day in PRA-U

As Salam..

hari ini 9 Mei 2011.. my first day in lower six at SMKDPB..
baju., tudung and kain gosok pukul 815 pagi.. (budak nerd)
pakai kasut sekolah adik yang form 1..(kecil sungguh)
memang tak boleh blah la.. hahahha

sampai sekolah..kawan2 yang lain dah berkumpul..
farah yang paling last sekali sampai..

~kaki aku agak kesakitan kerana pakai kasut adik..~

dalam dewan tu memang tak boleh nak blah la..
budak SDAHA jer dah dekat 60%..

lepas tu masing2 dengan stail rambut masing2..

aku and yuli lepas siap bayar yuran and buku segala nak pergi ke koperasi..
punya la pusing satu sekolah tak jumpa..
hahahahhaha...

~hahaha..masing2 tak nak tanya jalan~

lepas siap tebus semua barang di koperasi..
berkumpul balik di dewan.. ada sedikit taklimat..

lepas tu ada perlantikan jawatankuasa pelajar just untuk sepanjang orentasi sahaja..
pemilihan yang pertama untuk ketua orentasi..
oleh kerana kedua2 nama yang dicadangkan aku tak kenal..
so..,
aku buat bodoh jer la.. tak vote pon untuk siapa2..
last2 yang jadi ketua ialah budak lelaki cina ..
starting nama "Lim"

lepas ketua mestilah penolong kan..?
masa pemilihan penolong..
aku., yuli., dewi., maizura.., tengah berbual la..
tak berapa nak rancak.. tapi yang penting aku tak amik perhatian pun apa yang berlaku kat depan..
alih2.. tiba2..

"siapa yang bernama Nur Syafiqah Adnan., sila bangun kehadapan"

aku punya la terkejut.. ~terkejut BERUK~
~bukan terkejut yang dibuat2 ye!~
menggigil badan aku.. alamak aii...

tak ada pilihan kena la bangun jugak kan...
aku bangun.. and jalan la ke depan pentas..
jalan ke meja urusetia kat depan..
kat meja tu ada senior pengawas aku masa kat SDAHA..
aku tanya la dia..

"siapa yang calonkan nama aku nie?"
senior :: "aku la"

perhh... lepas tu aku cakap kat dia..

"perhh..ko tunggu aku kat umah.. nanti aku bako umah ko..hahah"

selain aku ada dua orang lagi yang dicalonkan..
budak SMKDPB and Batu 34 or Sulaiman..

first budak dari batu 34 tu yang diundi..
lepas tu budak dato
lepas tu baru aku..

aku berdebar2 jer kat luar..
aduhai...sandar kat dinding..

lepas tu..

"ok! penolong kita ialah Syafiqah Adnan"

perghh.. aku dari bersandar kat dinding terus longlai kaki..
terduduk kejap.. aduhai..

aku dengan muka selambur terus duduk jer la kat tempat aku semula..
semua budak sdaha tengok jer aku..
hahhaha..tak boleh blah la..

perghh.. baru jer tanam hasrat nak jadi budak nerd and ayu..
hahahhaha...tapi awal2 lagi dh kena jadi penolong..cam ne nie.. hahahha

please don't run my life.. hahahah

p/s .::.  pejabat buruh memang menakutkan...

isnin / 9 Mei 2011 / 11:30 pm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...