My New Blog's Favicon..

As Salam..

Hari ini aku dengan seronoknya menulis mengenai keberjayaan aku menghasilkan
favicon aku sendiri untuk blog aku ini..
thanks tu Maribina Blog.. aku belajarnya disini..

oppss!
tak tahu ke apa tu favicon? hehheee...
kepada readers yang tak tahu..favicon ialah logo pada title sesuatu laman.. lebih kurang gitu la..
aku pun tak berapa nak pandai explain..

sebagai contah.. kalau laman Facebook.. logonya ialah huruf 'f' colour blue right?
dan .. kalau Blog.. logonya ialah huruh 'B'... (korang boleh tengok kat atas sekali)..
dan kalau korang buka blog aku ini..korang boleh tengok logo 'B' yang selalu keluar itu dah ganti dengan 
gambar yang lain..
aku letak gambar aku..huhuuu..hahhaaa

gambar aku tu tak cukup nampak kan?
memang la sebab saiz dia just 50x50 pxl jer...
tapi just nampak gigi jer yang terang..hahahaa

lepas ini aku nak study macam mana nak modified shoutbox pulak..
wish me luck ya!

p/s .::. esok pergi Aliff nak online dengan Bainie
isnin / 11:30 pm / 28 March 2011



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...