Lot of Things Happen..

As Salam..

lot of things have happen in my life..

nak cakap satu2 pun aku malas nak taip..
tapi salah satunya ialah kerja di Sakan..
berkenalan dengan orang2 yang dewasa..
belajar cara melangsungkan hidup di masa hadapan..
learned how to solve the problems..
find the solutions..
and much more!!

oleh kerana aku tahu yang tak ramai yang baca blog aku ini..so aku berani tulis macam2..hahhaa

heheheheeee..aku cuba tulis dengan mood ceria ok!

semalam lepas keluar dari bilik rehat aku terperasan la dengan seorang abang ini..
abang itu seorang2 jer masa itu..
oleh kerana semangat kerja yang semakin berkurangan..
aku tak serve la abang itu..
tapi dari belakang aku tengok abang itu macam muka pak cik aku dari kampung..
adik kepada ayah aku..Cik Amri.. huhuuhuhuu..
masa itu aku just tengok ajer la..

lepas itu aku lepak2 sekejap kat counter cashier..
lepas itu abang itu datang la bawak barang2 yang dia nak beli..
lepas aku tengok jer muka dia..aku terus terdiam and terkedu..(hahahaa.hahha..ayat skema)

(kalau kak Ina and kak Sya baca ini..sure aku tak dapat elaun cemerlang..hahahaa)

muka abang itu memang sebijik dengan pak cik aku itu..

hhahahahaa..at the first time aku nak tegur la abang itu tapi aku tak berani..
giler ke ape..kalau salah orang malu la aku..hahhaha


so..aku just tenung jer la abang itu..
sure giler abang itu perasan..tapi masa abang itu nak bayar..aku terus blah la dari situ..
hahahhaa..tak semena2 aku nak nangis la pulak..
aduh..susah betul..


aku masuk department aku terus aku duduk kat sebalik timbunan carpet yang murah itu..hahhaha
tempat aku selalu menyorak kalau kaki ini rasa2 nak duduk la..hahhaha..
tempat sorok terbaik dari ladang..sebab aku boleh nampak Kak Ina and Kak Sya dulu sebelum diaorang boleh nampak aku..kalau kak Ina and kak Sya datang aku boleh terus bangun.. 
kalau diaorang tanya aku buat apa kat situ aku cakaplah yang aku susun toto kat situ..


(tapi yang tak boleh nak belah nya bila aku kasik alasan yang sama tiap masa ..heheheheh)

ok! sambung cerita tadi..hehehhe

lepas aku dah duduk di sebalik timbunan carpet itu..
boleh plak x semena2 aku nak menangis..bukan nak menangis tapi dah terus menangis dah pon..
hahhahahaha tak pasal2 emotional betul aku masa itu..
nasib baiklah masa itu tak ada customer..
Intan tengah sibuk susun barang..yang lain2 ada kat bawah..
and kak Ina and kak Sya ada kat office..

hahahhaha..

lepas aku rasa aku tak boleh nak berhenti..aku lari la masuk bilik air..
yang tak boleh nak belah itu..aku nangis makin kuat pulak dalam bilik air itu..
dah la bilik air tu bergema..makin dengar la orang yang kat luar itu..hahuhauhauah.

(buat malu jer)

dah tu..masa nak keluar., mata aku boleh plak jadi merah sangat2..kantoi la nanti..
aduh aduh aduh..
keluar dari bilik air aku serve dua customers ini..laki bini..
diorang beli toto satu dengan 4 bantal jepun..yang harganya rm 9.90..

hahahhaha..
mata merah2 lepas itu pergi serve customers..
masa hantar barang kat cashier aku boleh plak lupa yang mata aku merah..so tak ter'cover' la mata aku ini..
kak Ina boleh tanya plak.."kenapa mata tu dik?"
aku jawab la masuk habuk..(jawapan skema betul)
cehh..aku jawab gitu memang sure la diarang semua tahu yang aku nangis..
hhahahahah

kantoi sudah..hahhahaahah..

lepas itu Intan plak yang tanya..
"Ika..are u okey?"

aduh! aku paling tak suka kalau ada orang yang take care pasal aku..
sebab nanti tak pasal2 pulak aku menangis..hahhaha

tapi yang tak boleh nak blahnya... masa Intan tanya itu..aku nak nangis balik..
tapi aku gigit bibir aku sampai sakit2 gila...hahhahah..
nasib baik tak  berdarah..tak pasal2 aku tak boleh nak makan seminggu kang..
siapa yang susah hah?
aku jugak kan..hahahha
tu yang second touching..
yang first tadi dengan kak Ina..
yang third dengan Bainie plak..
dia datang tempat aku ..aku tak ingat sebab apa dia datang..
tapi lepas itu dia rasa dahi aku and then "ko tak sihat ke ika?"
hehehhe..bestnya ada kawan2 yang macam ini kan..hahhahaha

bestnya ada kakak macam Bainie..walaupun aku tak pernah panggil dia kakak..hahahaa


p/s .::. tertunggu2 ..bilalah semuanya akan berakhir..supaya tiada lagi titisan yang mengiringi hidupku..hahhah (ayat skema lagi..)
selasa / 8 March 2011 / 4:43 am
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...