My First Salary..

As Salam..

AHH!!!
tak tahu nak cakap apa..
just My First Salary..
hahah..

perasaan? oh no! aku seorang yang tak ada perasaan..

pada 6/2/2011 aku dapat gaji basic aku di Sakan.. RM 306.00
ini ialah gaji basic aku..
pada 7/2/2011 aku dapat gaji overtime aku (OT).. RM 110.10
total up ialah.. RM 416.10
gaji selama 21 hari aku bekerja di Sakan..

heheheee..memang la sikit dan nampak macam tak berbaloi..
tapi yang penting ada keberkatan dan aku tidak meninggalkan perkara wajib..
oh YE!

daripada aku kerja di tempat yang gaji tinggi tapi tak dapat menunaikan yang wajib..
baik tak payah..
oh YE!

oh..beralih ke cerita seterusnya..
gaji pertama aku beli  5 benda dan sekaligus RM 101.50 melesap..
hehheee

senarai bendanya ialah..

1) baju kaftan untuk mak
2) kain pelikat untuk ayah
3) beg comel kartun Ben 10 untuk Syuhaidah
4) t-shirt Muslimah ..hehhee..untuk aku la..
5) baju sweater ..hehehee..untuk aku jugak..

ok..next story..

my mama and daddy suruh ambil gaji di Yun Fa..
ahh..malas sungguh mahu ke sana..sesungguhnya malas sungguh..
hahhaa

aku nak ambil esok sahaja la..
esoknya nanti aku say..
esok sahaja la..
esoknya aku cakap lagi..
esok aje la..
hinggalah seterusnya..hahhaa..dasar anak dara pemalas

gaji di YF RM 200 ++
selama 10 hari krja di sana
oh! nak ambil ke?
sesungguhnya malas sesungguh..

tadi myy daddy beri satu borang jawatan kosong di kedai roti di taman Sentosa..
ah! cina lagi? bukan bersifat perkauman tapi aku tak mahu la..
malah aku sudah jatuh cinta di Sakan.biarlah semua orang nak berhenti dari Sakan
asalkan aku bahagia di Sakan..

~until here~

p/s .::. harus bagaimana lagi..?

selasa / 1:31 pm /  8 Feb 2011
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...