Kerja No 2..

As Salam..

sehari selepas aku berhenti kerja di Yun Fa..
aku pergi interview di Sakan..
selepas di interview dan diuji bakat seketika..
akhirnya aku pas menjadi pekerja di Sakan..

waktu trainee aku ialah selama 2 minggu..
dalam masa 2 minggu itu aku akan diperhatikan dan jika pihak pengurusan 
tidak berpuas hati aku akan serta merta dipecat..
huhuhh

kerja di Sakan memang berbeza di Yun Fa..
dan gaji di No 2 lebih rendah berbanding di No 1..

jika di YF pekerja ditugaskan untuk serve customers tapi di Sakan ..
pekerjanya disuruh untuk menjaga barang sahaja..
maksudnya just uruskan barang ..dan kekemasan barang dan kedai..

Nabila cakap..hari pertama memang memenatkan..
tapi buat masa ini tak ada satu kerja pun yang benar2 membuatkan aku penat..

masuk kerja mesti sebelum 945 pagi dan balik pada 10 malam..
kerja di sana tak ada shift..memanjang 12 jam dan dapat 1 jam 45 minit untuk rehat..

so far so good..
nothing much i want to story..
just first day di sana dah kena kerja teruk..
(tak teruk mana pun..just banyak jer kerjanya..)
tempat Toto, Narita, bantal dan tilam yang kat belakang nak dialihkan ke bahagian hadapan.. 
start dari 1030 pagi 930 malam bari siap kemas dari belakang ke hadapan..
dan..
oleh kerana yang ditugaskan membasuh tandas off pada hari itu..
so., aku sebagai ahli baru kena basuh la tandas itu..
tapi..tandas itu sudah sedia bersih..so, aku just kemas2 sikit sahaja..
so? selamat la aku..huhuhuuu..

pekerja di No 2 jauh berganda2 lebih mesra daripada di No 1...
alhamdulillah..
ada lima orang manusia yang aku kenal kerja di situ..
iaitu 
Nabila..
Marliyana..
Yuliana..
Afiq (ketua pengawas 2008 kot..)
Izzah Rafidah (kawan sekolah rendah..)

so. konklusinya..
aku dapat get along disitu..

kak Ina yang selaku ketua di situ tak ada 3/4 hari.
so.aku terselamat dari pemerhatian dia hari ini..
esok?
tak apa..aku sudah tahu apa yang perlu dibuat dan aku akan lakukan dengan efisyen..
huhuuu..

aku dapat masuk department yang sama dengan Izzah dan Afiq..
tak tahu apa nama department itu..tapi semua barang di situ ialah barang plastik dan barang dapur..
dan ada karpet sekali dan juga bantal..dan toto dan narita..
hahahhaaaa..

esok Izzah off..so just tinggal aku and Afiq jaga department yang besar itu..
habis la kiteorang..sudah la esok stok nak samapai..
kalut kalut kalut..

polisi terpenting di situ ialah..
"walau apa pun..tempat mesti kemas dan bersih .."
so..esok mesti dapat dengar kak Ina jerit..
"department sapa yang kotor ini.."
"rumah sapa yang bersepah ini.."
hahhahaaa

esok Afiq last kerja..
tadi aku dengar ada 3 orang sudah hantar notis berhenti kerja..
maknanya memang memerlukan pekerja la kelak..
siapa aku nak ajak ya?
hari itu rasyid ada kata nak cari kerja lain..
ke nak ajak shafikah yusak..?
ke nak ajak kayatri..?
sou yang lain sudah ada kerja.
eh? syimah belum la..tapi kerja berat2 nak angkat2 nie..

~until here..~

p/s.::.balik rumah tengok AJL 25..ana raffali menang!!!

ahad / 11:49 pm / 9 Jan 2011


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...