Seram Sebab Tak Seram..

As Salam..

ada lebih kurang eleven hours for me before duduk dalam dewan maut (exam la..)
dont know why..but aku rasa macam tak takut nak exam this time..
masa PMR dulu ada la takut juga..

subjek chemy, fizik and bio belum study lagi..
addmath belum buat latihan lagi..
banyak lagi yang belum catch up..

barang untuk esok rasanya macam dah ada semua..
(tapi rasa macam ada lagi yang tak ada..)

first day exam..subjek BM..
tak ambil kisah sangat..dan ia membuatkan aku rasa seram sebab 
aku tak ambil kisah..
hahahhaaa

malam-malam menjelangnya SPM..
aku hanya online-ing..
aku pelik juga sebab mak aku tak membebel pada aku..
maybe mak aku tak nak buat aku stress..

bercakap pasal stress..
hari sabtu lepas..aku tengok rancangan REMAJA di tv3..
(sebab dah tak ada cerita lain..)
artis jemputan ialah Dr. Fazley...
mereka ini membincangkan tentang jangan memberi tekanan kepada candidate SPM..
contohnya kawal masa tidur mereka..
membebal pada mereka supaya belajar..
tanya seribu soalan pada mereka..
dan so on la..
tapi malangnya..aku (calon SPM) yang sepatutnya setuju dengan perkara tu
boleh rasa stress pula..tiba2 je rasa stress ni boleh menjengah pula..
huhuu..(^_^)
aku stress sebab Dr Fazley cakap jangan beri stress pada calon SPM..??
pelik betul aku..
aku pun apa lagi..terus tutup la tv!!
mak aku tanya.."kenapa tutup tv tu..?"
aku jawab la.. "tak ada rancangan best la mak.."
hhahaahaaa..tak akan la aku nak cakap yang aku stress..

malam ni (malam sebelum hari SPM)..
aku online FB..guess what?
satu orang kawan aku yang bergelar calon SPM pun yang online..
risau juga aku..

tapi..aku rasa..aku boleh jawab 5 subjek teras..kiranya macam boleh dapat A la dalam subjek tu..
tapi untuk 4 subjek tambahan..aku hanya berharap dan berdoa yang aku lulus..
aku tahu di mana tahap aku..
so target result SPM aku ialah..
5A 4E..
ok x??

hahhahahaaa..dah tentu la tak ok kan..
tapi ini lah yang aku target dan macam ada feeling benda ni jadi kenyataan..
tapi minta-minta dijauhkan la dapat 4E tu..(nauzzubillah)
sebelum ini pun aku tak pernah nak lulus dalam 4 subjek tu..kecuali Bio..

so! doakan aku sahaja la..
kalau baik hati..buat solat hajat 44 rakat sekali..heheh(^_^)
doakan aku NUR SYAFIQAH BINTI ADNAN supaya lulus subjek pilihan aku tu..
(bkn pilihan aku pon)

p/s .::. Khairul Efyzal!!! kau buat aku stress... (@_@)
isnin / 8:44 pm / 22 Nov 2010


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...