selepas SPM...

Universiti Islam Antarabangsa

As Salam..

seperti mana berlaku pada semua lepasan SPM.., mereka akan mengalami dilema dalam memilih jurusan atau tempat pengajian mereka yang seterusnya..

mereka yang dinyatakan itu juga termasuklah aku.. secara umumnya aku telah menetapkan syarat untuk tidak memilih mana2 jurusan yang berkait dgn KIMIA FIZIK dan BIOLOGY..
subject addmath hendak tak nak tetap perlu..
walaupun aku tahu pilihan yang aku tetapkan ini akan
 mendatangkan kerugian kepada aku.., namun aku tahu yang ia adalah yang terbaik untuk aku.., lebih baik tidak perlu melanjutkan pelajaran ke tingkat yang lebih tinggi jika yang aras bawahnya aku masih tidak dapat nak catch up..
buat masa ini aku memikirkan untuk terus melanjutkan pelajaran ke universiti..
Universiti Malaysia Serawak
2 buah universiti yang dalam pertimbangan ialah Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) dan Universiti Islam Antarabangsa (UIA).. tapi seperti biasalah .., DILEMA!!!

tapi apa yang penting untuk masuk ke mana2 pusat pengajian.., kena dapatkan keputsan yang mantap terlebih dahulu.. barulah semuanya dalam genggaman..
impian untuk buka kedai buku yang lengkap dengan kafe.., akses internet.., dan library sesangat diidamkan.. nak pergi ke arah itu perlukan sijil yang
Universiti Malaysia Kelantan
 meletup dan otak yang besar! INSYA ALLAH semuanya akan berjalan seperti yang diikhtiarkan..

padi tadi di sekolah., kaunselor memaklumkan bahawa Universiti Malaysia Kelantan (UMK) akan mula mengambil pelajar ambilan pertamanya pada bulan Mei 2011.., khas untuk pelajar aliran Sains. Berita ini mungkin merupakan berita gembira bagi sesetengah orang seperti aku yang tidak seberapa pandainya kerana kebiasaaanya ambilan pertama syarat kelayakannya adalah longgar. Tapi seperti yang telah aku maklumkan di atas aku sudah tidak mahu melibatkan diri lagi dengan subjek yang melibatkan sains.., senang kata aku tidak mahu pisang berbuah dua kali..
walau apa2 pun.., doakanlah aku supaya sentiasa istikamah dalam sesuatu perkara..

p/s .::. lari jauh2.. hasrat sebenar...
rabu / 122:48 am / 14 okt 2010 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...