Jawatan or Cemerlang?

memasuki alam dewasa atau lebih tepat lagi aku katakan alam remaja memang amat sukar.. terdapat banyak yang perlu kita pilih dan buat keputusan.. pada masa ini hati kena dikuatkan dan ditabahkan..jangan suka bersikap ego dan bodoh sombong!! tanya pendapat orang yang lebih berpengalaman.. fikirkan kesan yang akan dialami oleh anda dan orang disekeliling anda!! apa perasaan ibu bapa anda!! fikir-fikirkanlah!!

aku juga tak lari dari masalah ni.. masalah yang paling membelenggu sekarang ini ialah samada mahu memilih jawatan dalam sebuah organisasi besar disekolah atau memilih untuk menumpukan pada pelajaran.. kalau aku memilih untuk menjawat jawatan itu ia pasti akan menuntut perhatian aku dan akan membuat perhatian aku teralih dan sedikit sebanyak akan menjejaskan pembelajaran aku.. tapi kalau aku pilih untuk menumpukan hanya kepada pelajaran.., aku akan rasa kerugian dan markah koko aku tak akan penuh!! aku nak markah koko aku penuh!!

family aku lebih mendorong aku untuk memilih pelajaran tetapi hati aku lebih terdorong untuk memilih jawatan... macam mana nak buat ni??? aku pening!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...